Vloerbekleding nat bestuurderskant Civic EJ/EK

Vloerbekleding nat bestuurderskant Civic EJ/EK

Berichtdoor HondaNickx » di 11 maart 2014, 20:36

In de week met stofzuigen van de auto ontdekt dat de vloerbekleding aan de bestuurderskant gedeeltelijk nat is. :?
Het ruikt muf en niet naar koelwater dus dat sluit ik al uit.Ik heb ook geen airco of open dak.
Dus er is ergens een lek ...Iemand ideen?

Ik dacht eerst al aan verstopte afvoer kanaaltjes .
Ik ben al gaan zoeken naar de waterafloop van de voorruit ,er zouden links en rechts kanalen lopen die ergens achter de voorste gardebou/fender loopt en vanonder bij de spatlappen moet uitkomen.Ik heb deze helaas nog niet gevonden.Weet iemand waar die zitten??
Het vloerkleed is ook het natst aan de kant van de deur ( daar waar de hendels van de koffer/tankklep zitten) .
Dichter richting middenconsole is het ook droog.
Vanvoor aan de voeten zie ik nergens natte plekken dus ik vermoed dat het van de deurkant ergens komt.
HondaNickx
H23 Poster
 
Berichten: 783
Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
my honda: Civic EJ9
Advertenties:



  • Re: Vloerbekleding nat bestuurderskant Civic EJ/EK

    Berichtdoor Dj3scoupe » di 11 maart 2014, 22:14

    bij mij ook serieus lang achter gezocht. kwam bij mij door miniscule scheurtjes in de kit om naden af te dichten onder de plastieke kap van de ruitenwissers.
    kwam dan langs de zijkant aan de zijpinker zoiets naar binnen. die afvoer kanalen zitten ook daar normaal (bij mij toch) as ge uwe kop heel diep bij het gaspedaal legt en dan naar de zijkant vanboven kijkt ziet ge die afvoer zitten ;)
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: Vloerbekleding nat bestuurderskant Civic EJ/EK

    Berichtdoor Jdm_Whore » di 11 maart 2014, 22:58

    Kben effe een foto gaan trekken, hier ziet ge het buisje goed zitten:

    Afbeelding

    Enige andere plaats die ik me meteen kan bedenken is langs de rubber die je ongeveer in het midden van de foto ziet, die zit normaal aan de buitenkant.. Via de voorruit oid. lijkt me sterk. Nooit fijn om naar te zoeken, zo'n dingen :roll:
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Vloerbekleding nat bestuurderskant Civic EJ/EK

    Berichtdoor kristo » di 11 maart 2014, 23:11

    Ik had daar ook vocht maar dat was omdat ik de daklijsten van de deur had verwijderd en dat sijpelde zo langs daar binnen.

    Allicht hier de oorzaak niet :p
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Vloerbekleding nat bestuurderskant Civic EJ/EK

    Berichtdoor HondaNickx » di 11 maart 2014, 23:42

    @ Dries die kap had ik al losgehaald en ik heb daar ook al eens gekeken ma heb nix abnormaals gezien eigenlijk.

    @ Bob Thanks! Daar zit die smeerlap dus :D ,da komt wel overeen met de plaats waar dat het water vandaan komt dus ik ga da buisje eens nazien .
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: Vloerbekleding nat bestuurderskant Civic EJ/EK

    Berichtdoor Jdm_Whore » wo 12 maart 2014, 08:41

    No prob :D Op de foto zit er wel geen dashboard in, dus gij gaat er wel nie zo simpel aankunnen vrees ik :denk: Veel succes :goed:
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Vloerbekleding nat bestuurderskant Civic EJ/EK

    Berichtdoor HondaNickx » wo 12 maart 2014, 18:12

    Ik heb net eens gekeken ma ik heb dat buisje blijkbaar niet zitten.Op die plaats waar jij dat hebt zitten Bob ,komt bij mij de kabel uit voor de motorkap open te trekken :denk:
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: Vloerbekleding nat bestuurderskant Civic EJ/EK

    Berichtdoor Jdm_Whore » wo 12 maart 2014, 19:19

    Zeker van? Want die gaat bij mij via een andere opening naar buiten toe.. Dit kan dan misschien wel het buisje zijn van de afwatering van het open dak :denk:

    *edit* Yep, die komt van het open dak.. Check deze link en de links van EK9.org: http://honda.freeforums.org/ek-ej-em-wa ... -t225.html

    Dries gaat nog gelijk krijgen! Eerste keer datk hier iets van hoor bij een EK :denk:
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Vloerbekleding nat bestuurderskant Civic EJ/EK

    Berichtdoor HondaNickx » wo 12 maart 2014, 19:47

    Ik heb het gevonden,er zit in de bodem een plastieken dop met een gat in in de vorm van een kruis.
    Vond het al raar dat er ne stop inzat met een gat in en ik trek die eruit en er valt een dopje van een eikennootje uit.
    Waarschijnlijk had die die afvoer verstopt.Net ff opgezocht in de onderdelen lijst en blijkbaar is het dat ook :D

    Afbeelding


    (15) PFKL1014199 GROMMET, DRAIN HOLE, 25MM

    Dat gat waar gij dat buisje hebt lopen van het open dak heb ik ook wel Bob ,ma bij mij zijn die allemaal afgedopt.

    Afbeelding
    Afbeelding
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: Vloerbekleding nat bestuurderskant Civic EJ/EK

    Berichtdoor kristo » wo 12 maart 2014, 20:15

    Dus dat kruisgat-dopje is een afvoer ... van wat dan, want dan vloeit er water daar naartoe onder de mat?
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Vloerbekleding nat bestuurderskant Civic EJ/EK

    Berichtdoor HondaNickx » wo 12 maart 2014, 20:27

    kristo schreef:Dus dat kruisgat-dopje is een afvoer ... van wat dan, want dan vloeit er water daar naartoe onder de mat?


    Afvoer van het regenwater he...

    Het water van de voorruit da stroomt achter die zwarte plastiek naar links en rechts en loopt door de chassisbalken aan de gardebou's naar onder toe.
    Die komen uit tussen het plaatwerk vanonder waar die zwarte dop in zit.Als dat gat dicht zit stroomt die balk vol water en zal er ergens via een naad of dopje het water binnen sijpelen.Dat veronderstel ik toch dat het zo werkt ,lijkt me ook het meest logische.

    Als het een gat was wat ze in de fabriek gebruikt hebben ( als afvoer om in een bad onder te dompelen tegen het roesten) dan zouden ze daar een dichte dop ingestoken hebben zoals al de andere dichtingsdoppen zijn .
    Ik ga iig overmorgen eens testen met de tuinslang op de voorruit en eens zien of het water daar daadwerkelijk uitstroomt.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: Vloerbekleding nat bestuurderskant Civic EJ/EK

    Berichtdoor FlushApproved » wo 12 maart 2014, 21:34

    demonteer u a stijl eens, wrs komt het van u antenne en loopt da zo naar beneden. ;)
    en er zijn ook een paar gevallen bekend waardat de afdichtingskit van de regengoot in de hoeken niet helemaal 100% blijft ;)
    FlushApproved
    B16 Poster
     
    Berichten: 357
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 17:48
    my honda: ek
    Advertenties:

    Re: Vloerbekleding nat bestuurderskant Civic EJ/EK

    Berichtdoor HondaNickx » do 13 maart 2014, 21:47

    A stijl en antenne zal ik ook eens nazien thx. ;)
    De kit van de goot heb ik al nagekeken en daar zag ik nix aan .Ik ga alleen nog eens de kit nazien aan de binnenkant of ik daar geen spoor zie.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:


    Keer terug naar Interieur

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten