Knoppen verwarming Civic EP

Re: Knoppen verwarming Civic EP

Berichtdoor civicgurl » zo 13 apr 2014, 12:55

En hoe ga je te werk als je de console eruit wilt halen met die kabels enig idee wat de beste manier is ik sukkel nog een beetje heb wel de drie kabels weten te zitten...thanx alvast!
civicgurl
Camino user
 
Berichten: 23
Geregistreerd: zo 09 maart 2014, 19:38
Woonplaats: Hulst
my honda: ep 2
Advertenties:



  • Re: Knoppen verwarming Civic EP

    Berichtdoor Snellecivic » zo 13 apr 2014, 13:10

    Zal in de loop van volgende 2 weken daar misschien antwoord op kunnen geven. :D
    Als alle stukken binnen zijn om de middenconsole te wrappen! Dan moet ie er ook uit! :D
    Avatar gebruiker
    Snellecivic
    D15 Poster
     
    Berichten: 105
    Geregistreerd: za 16 nov 2013, 15:06
    my honda: Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: Knoppen verwarming Civic EP

    Berichtdoor civicgurl » zo 13 apr 2014, 13:22

    Ok dan wacht ik nog wel ff mn middenconsole is toch nog niet binnen. Alvast bedankt voor het meedenken :-) :-) :-)
    civicgurl
    Camino user
     
    Berichten: 23
    Geregistreerd: zo 09 maart 2014, 19:38
    Woonplaats: Hulst
    my honda: ep 2
    Advertenties:

    Re: Knoppen verwarming Civic EP

    Berichtdoor snoerO » zo 13 apr 2014, 13:49

    Fets schreef:
    Connix schreef:controleer nekeer door aan u handschoenkastje dat open te plooien of dat u kebeltje nog goed vastzit van u verwarming. als da ni goed bevestigd is kan da spanning geven waardoor u knopkje terug springt of ni ver genoeg wil draaien. a/c doet niks? laat u magnetische koppeling of compressor van airco is nazien, misschien zijn die kapot of zit er lucht op ;)


    Merci ;) ga ik morge zeker checke.


    Ik weet inderdaad dat ik het ook ooit aan de hand heb gehad en toen ook het handschoenen kastje heb open gedaan en via die weg het kabeltje er terug opnieuw op bevestigd heb.
    Avatar gebruiker
    snoerO
    B16 Poster
     
    Berichten: 323
    Geregistreerd: za 10 jul 2010, 13:15
    my honda: Ep1
    Advertenties:

    Re: Knoppen verwarming Civic EP

    Berichtdoor Fets » zo 13 apr 2014, 15:38

    XortioN schreef:Er zijn idd 3 punten waar het kabeltje moet vast zitten

    - Achter de radio
    - Onder het dashboard kant bestuurder naar boven kijken tussen stuur en middenconsole
    - In de motor ruimte tegen de 'firewall' in het midden (is normaal gezien een blauwe kabel)


    Hoe ik te werk ben gegaan:
    1) zet in de motor ruimte het kraantje dicht (= koude stand)
    2) bevestig de kabels onder het dashboard
    3) zet de schakelaar op koude stand en bevestig het oogje achter de radio (en daarna extra bevestigen met stukje rubberen darm + klem)


    Voor wat betreft het AC probleem, zoek iemand die op de knop kan duwen van AC en luister in de motor ruimte of de AC al dan niet inschakelt? Als je geen bijkomend geluid hoort, kan je eens alle zekeringen aflopen. Anders is er iets mis met de AC pomp.

    Als je toch geluid hoort, kan je de AC ook laten vullen met een fluor AC vulling. Als het dan blijkt te lekken kunnen ze mooi zien waar het gelekt heeft. :)

    Mogelijk val ik in herhaling of zeg ik vanzelfsprekende dingen, maar ik kan het maar vermelden (wie weet helpt het iemand) :D


    Merci he :), heb men middeconsole eruit gehaald, alles los gedaan en terug te goei bevestigd en alles werkt (terug warme lucht).
    Alleen den AC hoor ik nie veel, ma daar zal ik wel is mee naar de garage gaan.
    Fets
    D15 Poster
     
    Berichten: 114
    Geregistreerd: di 21 jan 2014, 21:39
    my honda: EP2
    Advertenties:

    Re: Knoppen verwarming Civic EP

    Berichtdoor civicgurl » do 17 apr 2014, 10:53

    en is het gelukt Snellecivic of ben je er nog niet aan toe gekomen? ;-)
    civicgurl
    Camino user
     
    Berichten: 23
    Geregistreerd: zo 09 maart 2014, 19:38
    Woonplaats: Hulst
    my honda: ep 2
    Advertenties:

    Re: Knoppen verwarming Civic EP

    Berichtdoor Snellecivic » do 17 apr 2014, 17:56

    civicgurl schreef:en is het gelukt Snellecivic of ben je er nog niet aan toe gekomen? ;-)


    Wegens dat ze vorige week de radio geleverd hadden maar met een mankement staat de radio op retour ...
    Dus dat is wrs beetje uitgesteld naar wanneer ik de juiste ontvang.

    Tenzij ik er dit weekend nog aan kom om de grote dash te wrappen.
    Avatar gebruiker
    Snellecivic
    D15 Poster
     
    Berichten: 105
    Geregistreerd: za 16 nov 2013, 15:06
    my honda: Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: Knoppen verwarming Civic EP

    Berichtdoor kenny_tmt » do 17 apr 2014, 18:37

    Als er te weinig gas in het systeem zit springt de compressor ook niet op, je kan eventueel het drukventiel bypassen en zien of je compressor dan opspringt maar ik zou dit niet doen aangezien deze als beveiliging dient. Je koelgas laten leegtrekken en bijvullen bij auto 5 kost je 50euro.
    Moest je een k-pro hebben kan je ook zien of je een signaal(ASCW) binnenkrijgt in je ecu bij het indrukken van de A/C knop. Is dit niet dan is echt 99% het geval je koelgas op..
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Knoppen verwarming Civic EP

    Berichtdoor XortioN » do 17 apr 2014, 18:52

    @Fets, graag gedaan. Blij te horen dat het gelukt is!

    @Kenny_tmt, ooooh dat wist ik niet. Leuk om weten! Bedankt voor de info :goed:
    Avatar gebruiker
    XortioN
    B18 Poster
     
    Berichten: 436
    Geregistreerd: za 23 okt 2010, 19:35
    my honda: Civic EP3 facelift
    Advertenties:

    Re: Knoppen verwarming Civic EP

    Berichtdoor Fets » vr 18 apr 2014, 00:07

    kenny_tmt schreef:Als er te weinig gas in het systeem zit springt de compressor ook niet op, je kan eventueel het drukventiel bypassen en zien of je compressor dan opspringt maar ik zou dit niet doen aangezien deze als beveiliging dient. Je koelgas laten leegtrekken en bijvullen bij auto 5 kost je 50euro.
    Moest je een k-pro hebben kan je ook zien of je een signaal(ASCW) binnenkrijgt in je ecu bij het indrukken van de A/C knop. Is dit niet dan is echt 99% het geval je koelgas op..


    Merci ;), ma als ik op den AC knop duw brand er ook geen lampke van da knopke en de zekering lijkt me inorde.
    Durf nie zegge wat er juist mee scheelt.
    Fets
    D15 Poster
     
    Berichten: 114
    Geregistreerd: di 21 jan 2014, 21:39
    my honda: EP2
    Advertenties:

    Re: Knoppen verwarming Civic EP

    Berichtdoor XortioN » vr 18 apr 2014, 09:00

    Er zit toch AC in? :teehee:
    Klinkt misschien als een grap, maar kameraad heeft ook een AC knop en er gebeurt ook niets (behalve dat het lampje wel brand).. Maar bij hem zit er werkelijk geen AC in.

    Misschien is de connector van jouw AC knop los? Lijkt mij raar dat jouw lichtje zelfs niet gaat branden, voor zover ik weet is dit gewoon een klik-systeem waarbij het ledje sowieso altijd aangaat als je de knop indrukt.
    Avatar gebruiker
    XortioN
    B18 Poster
     
    Berichten: 436
    Geregistreerd: za 23 okt 2010, 19:35
    my honda: Civic EP3 facelift
    Advertenties:

    Re: Knoppen verwarming Civic EP

    Berichtdoor Snellecivic » za 19 apr 2014, 15:52

    Vollà den dash is er vandaag uitgehaald iets moeilijker dan verwacht.
    Bij deze paar foto'kes die u misschien kunnen helpen ... ;)

    Groene ° : De fiche voor den airco module, die moet ge ook verwijderen van de module.
    Blauwe ° : De fiche's voor de air richting te kiezen, die 2'kes moet ge ook verwijderen van de module. (De blauw gekleurde fiche is de radio fiche. ;) )
    Afbeelding

    Dan bovenaan moet ge da klemmeke wegdoen op de rode cirkel.
    Zie wel dat ge da opvangt beneden de module! Ge hebt da nog terug nodig hé! ;)
    Afbeelding

    Hier ziet ge dus de onderkant van de module as ge bovenaan drukt gade dus da ijzekere weg drukken, zie dat ge dat dus opvangt. ;)
    Afbeelding

    Hoe het dus aan elkaar zit ...
    Afbeelding

    Hopelijk helpt dit wat? :P
    Avatar gebruiker
    Snellecivic
    D15 Poster
     
    Berichten: 105
    Geregistreerd: za 16 nov 2013, 15:06
    my honda: Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: Knoppen verwarming Civic EP

    Berichtdoor Fets » za 19 apr 2014, 17:32

    XortioN schreef:Er zit toch AC in? :teehee:
    Klinkt misschien als een grap, maar kameraad heeft ook een AC knop en er gebeurt ook niets (behalve dat het lampje wel brand).. Maar bij hem zit er werkelijk geen AC in.

    Misschien is de connector van jouw AC knop los? Lijkt mij raar dat jouw lichtje zelfs niet gaat branden, voor zover ik weet is dit gewoon een klik-systeem waarbij het ledje sowieso altijd aangaat als je de knop indrukt.


    :p ik denk wel dat er airco inzit, misschien is lampke gewoon stuk.
    Want dieje stekker zit er goed in.
    Fets
    D15 Poster
     
    Berichten: 114
    Geregistreerd: di 21 jan 2014, 21:39
    my honda: EP2
    Advertenties:

    Re: Knoppen verwarming Civic EP

    Berichtdoor civicgurl » za 19 apr 2014, 18:47

    ik heb het er vandaag ook uit kunnen halen haha
    bij mij moest ik alle 2 de kabeltjes los trekken om het eruit te halen bij jou niet zie ik is voor jou dan makkelijker om het later weer te bevestigen denk ik zo ;)

    Afbeelding

    maar jou foto's zijn duidelijker en ik hoop dat dat mij kan helpen door het er volgende week terug in te bouwen ;-)
    civicgurl
    Camino user
     
    Berichten: 23
    Geregistreerd: zo 09 maart 2014, 19:38
    Woonplaats: Hulst
    my honda: ep 2
    Advertenties:

    Re: Knoppen verwarming Civic EP

    Berichtdoor erudict » ma 26 mei 2014, 16:44

    Ben nieuw hier op het forum en zal na mijn examens eens voorstellen met foto's en dergelijke :)
    Nu heb ik ondertussen bij mijn EP2 de console eruit weten te halen (wou kijken welke iso-kabel ik nodig had voor het steken van een nieuwe radio).
    Maar om deze terug vast te krijgen heb ik afgezien..
    Die ijzeren draden waar Snellecivic zo mooi op foto heeft gekregen, hoe krijg je daar meer speling op? Om dat oog terug over dat lipje te krijgen was een echte hel! Voor de positieknop viel dat mee maar voor de temperatuurknop was er amper 2cm plaats om je hand tussen de duwen.. Heb het zo goed mogelijk proberen vast te zetten, tis nog niet optimaal maar beter lukte gewoon niet.. Mijn hand lag helemaal open tot bloedens toe om dat kloteding terug goed te krijgen, en dan heb ik echt nog vrij fijne handen!
    Dus: hoe krijg je meer kabel of waar kun je die was losser krijgen? Heb echt al overal gekeken..
    erudict
    Dax rookie
     
    Berichten: 5
    Geregistreerd: vr 16 mei 2014, 19:35
    my honda: EP2
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Interieur

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten