Plaatsen pookhoes pookzakje

Plaatsen pookhoes pookzakje

Berichtdoor Jordyke190 » zo 18 aug 2013, 09:41

Beste,

Ik zou graag weten hoe ik het pookhoes pookzakje moet vervangen op mijn ITR DC2.
Ik heb al de plastiek console deel rondom de handrem hendel deels los gekregen dat hij kan verschuiven maar hij zit blijkbaar nog ergens vast onderin de vloerbedekking achterkant van de beide voorzetels. Ik weet niet precies waar ik nog moet zoeken achter schroeven en moet er dan nog meer los van het voorste deel van de middenconsole of dashbord?

Het is dan ook ineens de bedoeling om het carbon look paneeltje te vervangen waar het poopzakje aan bevestigd zit. Dit moet ook worden vervangen btw.

Indien iemand wat raad heeft zou dat ferm helpen.

Als ik nog verder ga sleuren en trekken gaat er iets breken :D

Thnx
Jordyke190
B16 Poster
 
Berichten: 304
Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
Woonplaats: Balen
my honda: Integra DC2
Advertenties:



  • Re: Plaatsen pookhoes pookzakje

    Berichtdoor WhiteSol » zo 18 aug 2013, 11:01

    als ik et mij goed herinner zit er ook een vijsje onder het logo waarde serie nummer opstaat.

    Als het pookhoesje hetzelfde principe is als bij del sol is het gewoon 2 vijsjes in het ijzeren framepje losvijzen en eruit heffen. anders de lipjes omplooien en het hoesje zelf er overuit trekken. en vise versa voor terug te monteren.
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: Plaatsen pookhoes pookzakje

    Berichtdoor Jordyke190 » zo 18 aug 2013, 14:30

    Ja idd onder het ITR nummer zitten schroeven.
    Ik had dan ook al de schroeven losgemaakt van dat deel plastic van de middentunnel naar de middenconsole waar de verwarmingsknoppen etc zitten.
    Onderaan 2 schroefjes.
    Als dat allemaal los is verschuift het plasticdeel dat rond de handremhendel zit heen en weer (+/- 2à3cm) maar meer ook weer niet.
    Maar er zit nog ergens iets vast of het wordt nog ergens gehouden of zo ... ik weet het niet.
    Moet daarvoor die vloerbekleding los of de achterzetel eruit?

    @Whitesol: Tja om aan de vijsjes van het pookhoesje te geraken denk ik toch dat je best dat plastic deel van de middenconsole helemaal wegneemt hé.
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: Plaatsen pookhoes pookzakje

    Berichtdoor Jordyke190 » wo 21 aug 2013, 11:47

    Plaatsen pookhoes pookzakje is gelukt.
    Het deel van de middenconsole dat over de handrem komt moet je wat naar achter plooien bij de aansluiting met de rest van de middenconsole.
    Dan komt alles plots los ... en kan het deel ook los met het pookhoes pookzakje. Dat moet dan nog even over de schakelpook.
    Daarna zakje losmaken van onderuit en dan kan je beginnen prutsen om de zakjes om te wisselen op het bestaande frame.

    Als ik straks tijd heb maak ik wel eens een foto van het resultaat. Is best wel mooi geworden nu met nieuwe zakje en nieuw carbon look plaatje.
    :D
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:


    Keer terug naar Interieur

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten